Nikola Sekutkoski is zzp’er en werkt als Guidion-monteur voor de telecomafdeling. Met veel plezier werkt hij sinds 2016 samen met Guidion. In 2018 is Nikola geselecteerd als technisch aanspreekpunt op basis van zijn technische kennis, communicatieve vaardigheden, betrokkenheid, ondernemersgeest én kwaliteit. Waarom is een technisch aanspreekpunt zo belangrijk voor de kwaliteit en ontwikkeling van de ondernemers?

Technische kennis delen in het ondernemersnetwerk van Guidion

Als technisch aanspreekpunt (TAP) is Nikola een aanspreekpunt voor de monteurs in het ondernemersnetwerk van Guidion voor vragen omtrent de installatie-opdrachten, maar ook voor technische ondersteuning. Nikola ondersteunt ongeveer 25 monteurs met de dagelijkse werkzaamheden als telecommonteur. Hij biedt graag hulp bij het oplossen van storingen of andere technische zaken waar de monteurs tegen aan lopen: ‘Ik ben een ervaren Guidion-monteur en vind het heel tof om mijn ervaring en kennis te delen met de andere ondernemers in hetzelfde vakgebied.’ – Nikola, Guidion-monteur.

Daarnaast beheert Nikola de Whastappgroep waar de monteurs onderling met elkaar kunnen sparren over technische kwesties, planning of eventuele logistieke vragen. Kwaliteit wordt gewaarborgd door deze onderlinge kennisdeling en het intensieve contact. In de Whatsappgroep ondersteunen de monteurs elkaar uitstekend. Nikola is heel erg betrokken bij de werkzaamheden en staat altijd klaar voor zijn groep zodat zij iemand hebben om op terug te kunnen vallen. Af en toe organiseert Nikola een bijeenkomst, zodat de monteurs samen kunnen komen.
‘Door de bijeenkomsten ontstaat er een hechte onderlinge band en houden wij elkaar scherp en gemotiveerd!’ – Nikola, Guidion-monteur

Doorgroeimogelijkheden binnen Guidion

Door goede scores en veel leermomenten is Nikola anderhalf jaar geleden door Guidion gevraagd om naast installaties, ook storingen op te lossen op telecomgebied. Eind 2017 werd hij bovendien door Guidion benaderd om de rol van TAP op zich te nemen. Daar hoefde hij niet lang over na te denken: ‘Ik heb natuurlijk meteen ja gezegd! Zo blijven mijn werkzaamheden een uitdaging en blijf ik mezelf ontwikkelen.’ Nikola wil zichzelf graag ontwikkelen op het gebied van communicatie. Hij vindt bijvoorbeeld dat hij soms onbedoeld hard uit de hoek kan komen waardoor bepaalde mensen het verkeerd kunnen opvatten. Dat is niet zijn bedoeling, maar hij werkt hier hard aan en dankzij zijn verantwoordelijkheid als technisch aanspreekpunt wordt hij hier steeds beter in. 

Altijd bereid om vragen te beantwoorden

Nikola beantwoordt veel verschillende vragen. Vaak gaat het over hoe de monteurs bepaalde storingen kunnen oplossen. Vanuit de theorie leer je namelijk zeker niet alles! Als technisch aanspreekpunt kan Nikola hierin uitstekend ondersteuning bieden en tilt hij de monteurs naar een hoger niveau. De groep is erg hecht en daardoor kan hij soms ook andere vragen krijgen. Denk hierbij aan vragen over het ondernemerschap. Aangezien de groep bestaat uit alleen maar zzp’ers kan Nikola met zijn ondernemerservaring hierin perfect advies geven.
‘De technische markt is booming en ontwikkelt zich razendsnel. Dit biedt genoeg kansen om mijn bedrijf uit te breiden. Ik hoop over vijf jaar een grotere omzet te behalen en misschien wat personeel in dienst te hebben. Dan komt mijn ervaring als TAP goed van pas in mijn eigen bedrijf! Ik wil over vijf jaar ook zeker nog actief zijn als TAP voor Guidion. Ik vind het veel te leuk!’

Wil jij ook jezelf blijven uitdagen en ontwikkelen binnen Guidion? Bekijk dan nu onze opdrachtenpagina!