Samir Boutaouan is zzp’er en werkt ruim een jaar met veel plezier samen met Guidion als telecommonteur bij de afdeling VodafoneZiggo. Hij voert installaties uit bij klanten thuis zoals het aansluiten van internet, digitale televisie en telefonie. Naast het technische aspect zorgt Samir ook voor blije klanten. Afgelopen woensdag heb ik meegelopen met Samir Bouataouan. Lees hier meer over mijn dag op stap met Samir! 

‘Het klantcontact maakt mijn beroep het leukst!’ 
Samir vindt Guidion een hele fijne organisatie om mee samen te werken. De medewerkers van de technische helpdesk van de afdeling zijn heel behulpzaam. ‘Je spreekt hen in principe dagelijks en hierdoor bouw je een band op, zonder dat je diegene echt kent. Verder geeft Samir aan dat hij de werkzaamheden als monteur erg leuk en afwisselend vindt. Het klantcontact met zo veel verschillende mensen maakt zijn werk. Geen dag is hetzelfde.  ‘Ik zorg ervoor dat de klant bijna altijd met een werkende aansluiting achterblijft en dit geeft een heel bevredigend gevoel’. Wat me opvalt is dat Samir er alles aan doet om de klanten tevreden achter te laten. Hij neemt de tijd en legt in simpele taal uit wat hij heeft gedaan om het probleem op te lossen, daarnaast geeft hij nog allerlei andere handige tips om bijvoorbeeld de verbinding te verbeteren.

Afwisselende telecominstallaties 
De dag begint vroeg in de ochtend. Om half 8 ‘s ochtends haalt Samir mij op bij de pont in Amsterdam-Noord. Nog een beetje slaperig maar vol nieuwsgierigheid rijden we naar de eerste afspraak in Amsterdam-West. Samen installeren wij de mediabox bij de klant thuis. Samir legt uit dat hij eerst alle coax-aansluitingen vervangt om zo het internetnetwerk klaar te maken voor een snellere internetverbinding. Het scheelt een hoop tijd en werk om dit alvast uit te voeren. Zonder problemen zorgt Samir voor een werkende televisie en kan de klant weer ‘s ochtends wakker worden met het televisieprogramma Koffietijd! Na drie afspraken in Amsterdam staat er een afspraak gepland in Graft. Bij aankomst in Graft geeft de bewoner aan dat hij een probleem heeft met het terugkijken van programma’s. Terwijl hij de meterkast opent valt ineens de stroom uit. Nu blijkt dat dit probleem zich ook voordoet bij de buren. Gelukkig doet de stroom het na een aantal minuten weer en kan de meneer weer zonder problemen zijn televisieprogramma’s terugkijken.

Persoonlijk advies 
Tot slot gaan we naar Purmerend voor een niet-werkende televisie-ontvanger in de slaapkamer en een ontbrekende kabel bij een Next mediabox. Wij maken gezellig een praatje bij de klanten thuis en Samir voorziet de klanten van heel goed advies. Voor onze laatste afspraak gaan we naar Andijk en hier helpen we een ouder echtpaar bij een installatie van een nieuwe mediabox.  Hierna vertrekken we met een positief en voldaan gevoel en gaan we weer terug naar Amsterdam.

Bedankt Samir voor een kijkje in jouw leven als zzp’er waarbij je je enthousiasme voor het ondernemerschap en je werk zeker op me hebt overgebracht.

Ben jij ondernemer en wil je graag extra opdrachten naast jouw eigen onderneming? Bekijk onze opdrachtenpagina.