Op donderdag 18 oktober kwamen Guidion-monteurs en Ziggo technicians samen in een autogarage om te bespreken hoe ze samen de klant nog beter van dienst kunnen zijn. Dit ging gepaard met hapjes, een gezellige borrel én auto’s slopen.

Terwijl wij ons tegoed doen aan patat en een broodje kroket wordt er een inleidende presentatie gegeven door Niels van den Munckhof, manager Escalaties & Warranties bij Guidion. De bijeenkomst tussen Guidion-monteurs en Ziggo technicians wordt nu voor het derde jaar op rij georganiseerd om wederzijds begrip en samenwerking te stimuleren. Er waren zowel technische aanspreekpunten en teamleiders als monteurs aanwezig.

Van eindversterkers tot klantcontact

Na de presentatie van Niels is Ziggo technician Robert Hooiveld aan het woord. Door de open en ongedwongen sfeer worden er meteen allerlei vragen gesteld door het publiek. Hierdoor komen er zinvolle discussies op gang, waaruit handige tips voortvloeien. Hoe voorkom je bijvoorbeeld dat je sleutel breekt bij het openen van een eindversterker? En hoe ga je er het beste mee om wanneer je een probleem niet kan oplossen voor een klant? Door elkaar te helpen en adviezen uit te wisselen mengen de twee groepen makkelijker met elkaar.

‘’Normaal maken we alles, nu gaan we alles slopen.’’

Al vóór de presentaties, is de activiteit het gesprek van de dag. Nooit eerder heeft iemand onder ons – gelukkig maar – auto’s gesloopt. Het is te merken dat de monteurs en kantoormedewerkers er naar uit kijken. Guidion-monteur Erkan zegt: ’Normaal maken we alles, nu gaan we alles slopen’, terwijl er een grote grijns verschijnt op zijn gezicht.

Kies je wapen: een honkbalknuppel of koevoet?

Na het overleg is het tijd om te beginnen met de spectaculaire activiteit. We banen ons een weg naar het autokerkhof en krijgen allemaal een overall en veiligheidsbril. In teams van vier personen worden we verdeeld over een auto die we mogen slopen. Wanneer het startsein klinkt, ontstaat er een ontzettend lawaai van geknal en glas dat uit elkaar spat. Het is best een gek gezicht om te zien hoe monteurs en kantoormedewerkers met honkbalknuppels en koevoets op auto’s aan het rammen zijn. Sommigen laten al hun frustratie los op de auto.

Beter dan een dagje sauna

We laten de ravage achter, maar binnen in ons raast de adrenaline nog even door. Er wordt zelfs gesproken over het kopen van een rittenkaart: ‘Dit is voor mij veel ontspannender dan een dagje sauna’, wordt er geroepen. Afsluitend is er een gezellige borrel in een café. Na het laatste rondje vertrekken we samen voldaan richting het thuisfront, om zelfs dagen erna nog op te scheppen over wat we hebben meegemaakt.

Wil jij ook deel uitmaken van een groot en informeel netwerk van zzp’ers? Bekijk dan de opdrachtenpagina.