Marcel is een gedreven zzp’er. Sinds 2017 werkt hij samen met Guidion en voert hij installaties uit. Denk aan alles-in-1 thuis installaties via glasvezel, kabel, DSL en WiFi-services. Vanwege zijn grote technische kennis en inzet, is hij door het webcare team van T-Mobile gevraagd om deel te nemen aan de Superuserdag in Den Haag. Nu vraag je je misschien af wat deze dag inhoudt. Marcel neemt ons hier uitgebreid in mee!

Technische tips uitwisselen

Marcel helpt graag anderen met zijn technische kennis. Hij heeft al ruim 25 jaar ervaring in vele facetten van ICT en telecom en voert ondersteunende (technisch-administratieve) werkzaamheden uit. Kijk voor meer informatie over zijn onderneming MCi Support op zijn website. Vanwege zijn kennis en kunde is hij dagelijks actief op een forum en is hij opgevallen door het webcare team. Op het forum worden veel vragen gesteld over onder andere T-Mobile Thuis, installatiewerkzaamheden en technische problemen die daar soms bij komen kijken. ‘Door mijn antwoorden op het forum ben ik blijkbaar opgevallen. Aan de hand daarvan ben ik uitgenodigd met nog een paar andere mensen die regelmatig actief zijn op het forum door het webcare team van T-Mobile.’

Superuserday

In de middag reist Marcel af naar het centrum van Den Haag en maakt kennis met het webcare team dat hem heeft uitgenodigd in het hoofdkantoor van T-Mobile. ‘Veel superusers zijn aanwezig en komen uit heel Nederland naar het kantoor in Den Haag. Leuk om te zien hoe enthousiast iedereen is! Een aantal superusers is al jaren actief met het beantwoorden van klantvragen en het delen van kennis op onze community en sommigen zijn pas begonnen.’ Na de opening is er een korte onderlinge kennismaking en een presentatie over T-Mobile Thuis. Verder is er veel ruimte om vragen te stellen. ‘Erg interessant om alles eens uit de eerste hand te horen’. Daarna is er een korte quiz met vragen over T-Mobile en de brede kennis van alle aanwezigen wordt duidelijk. ‘Het team gaf mij nog een korte rondleiding over de servicedesk van T-Mobile waar de front- en backoffice zijn gevestigd.’ Afsluitend is er een borrel in een naastgelegen café. ‘Altijd leuk om de dag zo goed af te sluiten met z’n allen.’

Bijdrage leveren aan het forum

Marcel geeft aan dat het webcare team erg blij is met de waardevolle input van alle actieve forumleden. ‘Niet iedereen heeft technische kennis en ik vind dat juist leuk om anderen te helpen! Ook zijn wij als superusers toegevoegd aan een chatgroep waar we vragen kunnen stellen of eventueel tips kunnen uitwisselen aan elkaar.’ Naast de “Superusers” zijn er ook “Klantexperts”. Superuser zijn is vrijblijvend, van klantexperts wordt wel wat meer verwacht, maar daar staan ook bepaalde privileges tegenover. Kijk ook eens op de community van T-mobile, er is erg veel informatie te vinden. Marcel omschrijft deze Superuserday als een erg geslaagde dag! ‘Ik moedig iedereen aan om onderling zoveel mogelijk kennis te delen en op te halen, uiteindelijk groei je daardoor samen als technicus en ondernemer.’

Hou jij er ook van om advies te geven en anderen te helpen? Start een samenwerking met Guidion en deel jouw kennis. Bekijk onze opdrachten! Nieuwsgierig naar Marcel’s onderneming? Bekijk dan zijn website.