Deze week heb ik de eer om mee te lopen met Guidion-monteur Emrah Cetintas van telecomafdeling T-Mobile. Hij werkt al vier jaar samen met Guidion en is daarnaast ook nog regiocoach. Samen zijn wij een dynamisch installatie duo!

Efficiënter werken dankzij een nieuw IT-systeem

Emrah bereidt zich goed voor op de meeloopdag, hij koopt twee chili chickens bij de MacDonalds, waarvan een voor mij. De eerste klant heeft een nieuwe tv gekocht voor bij de installatie, maar is slecht ter been. Emrah is zo vriendelijk om de televisie in de houder te schroeven en de televisie-installatie op zijn plek te zetten. Tijdens het afboeken vertelt Emrah mij meer over Home, het nieuwe systeem waar Guidion-monteurs mee werken tijdens de installatiebezoeken. ‘Een implementatie van een nieuw systeem brengt altijd problemen met zich mee, daar ben ik mij van bewust, maar het is een systeem met veel potentie. Sinds de implementatie zijn er grote stappen gemaakt. Het is een handig systeem en ik ben er tevreden mee, alle klantgegevens zijn makkelijk op te vragen en dankzij de Google Maps toevoeging weet ik precies waar ik moet zijn.’ We verlaten de eerste klant met een werkende, gloednieuwe tv.

Twee maanden werken op Aruba

Een van de grootste voordelen van zijn samenwerking met Guidion, is de vrijheid. ‘Ik kan mijn eigen tijd indelen en vorig jaar zat ik rond deze tijd zelfs voor twee maanden op Aruba om telecom-werkzaamheden te verrichten. Ik kwam met deze opdrachtgever in contact via Guidion. Ik werkte vijf dagen per week, maar het voelde als vakantie omdat ik even weg was van alles. Na het werk een duik nemen in het zwembad, dat was genieten.’
Volgens Emrah is het dankbaar werk om Guidion-monteur te zijn, ‘ik los problemen op, waardoor klanten altijd blij zijn met mijn komst.’

Slecht WiFi-signaal

De tweede klant heeft al lange tijd problemen met het WiFi-signaal. Alleen in de huiskamer werkt de WiFi-verbinding. Er zijn al meerdere monteurs langs gekomen, maar niks mag baten. Emrah gaat vol goede moed aan de slag en meet op elke etage van het huis het signaal. Het probleem hier is dat een versterker aangesloten op een zwak signaal, onvoldoende signaal geeft. Emrah lost het probleem op door op de eerste verdieping een Fritz 1750 Acces Point te plaatsen en hij adviseert de klant om er nog een bij te bestellen voor op zolder.

Altijd gezellig met kantoormedewerkers

Bij elke meeloopdag blijf ik mij verbazen over het extra stapje dat Guidion-monteurs doen voor de klant. Verder heb ik mijn kennis over wifi-installaties weer een beetje bijgeschaafd door Emrah’s uitleg. Hij vindt het altijd leuk als iemand van kantoor een dag komt meelopen. Bedankt voor de leuke dag en de Chili Chicken, Emrah!

Wil jij ook de beste kwaliteit leveren aan klanten en ben je op zoek naar een flexibele uitdaging? Bekijk dan onze opdrachtenpagina!