Over Guidion

Wij houden van verandering en dynamiek. Onze missie is om klanten te helpen in-en-om het huis voor installaties en onderhoud. En dat doen we met overtuiging doordat we continu blijven groeien.

In de wereld waarin wij leven wordt fysiek contact van merk tot mens steeds schaarser. Maar juist die ene keer dat het wel gebeurt, kan het bepalend zijn voor hoe klanten over een merk denken. En dat is beslissend voor hoe er op verjaardagen, Facebook en Twitter over het merk wordt gesproken. Guidion werkt alleen met de allerbeste experts samen om van dat ene moment een Geluksmoment te maken.

Hierbij sturen we op warmte en competentie. Warmte in termen van inlevingsvermogen en aanvoelen wanneer een klant tevreden is. Stap voor stap uitleggen wat je doet of het probleem juist zo snel mogelijk oplossen. En competentie? Dat is vanzelfsprekend technisch werk leveren op het allerhoogste niveau door onze betrouwbare en vakkundige experts.

Wat we doen

Guidion verleent per jaar bij meer dan 700.000 klanten technische services in-en-om het huis. Denk daarbij bijvoorbeeld aan CV-onderhoud, het installeren van internet of zonnepanelen. We kunnen onze dienst dan ook het best omschrijven als ‘monteur-as-a-service’. Dit doen wij al ruim 10 jaar in opdracht van diverse nationale en internationale partners.

Guidion is ambitieus, onafhankelijk en heeft een geheel eigen cultuur. Elke dag werken onze technische experts nauw samen met een enthousiast team dat werkt vanuit kantoor in Amsterdam. Het expertnetwerk en het team op kantoor breiden zich razendsnel uit in zowel Nederland als Duitsland. We hebben de ambitie om Europees marktleider te worden en groeien dan ook continu.

Door ons maximaal flexibele model met zelfstandige professionals, onze experts, leveren we 7 dagen per week, 24 uur per dag verschillende diensten. Guidion leidt deze experts op en stimuleert het ondernemerschap van elke expert. Wij werken met zelfstandig ondernemers, omdat wij geloven dat klantgerichtheid en het ondernemende karakter zorgen voor een ultieme service naar alle klanten.

Experts

Wij geloven in de kracht van ondernemen. En dat begint met ondernemend ingestelde mensen. Wij werken voor 100% met ondernemers die op locatie het verschil maken door proactief, flexibel en klantgericht in oplossingen te denken. Dat doen we met een landelijk dekkend netwerk van meer dan duizend experts. Betrouwbaar, vakkundig en altijd gericht op verbetering. Gecertificeerde experts met een missie: de allerbeste service verlenen en daarmee automatisch ambassadeur zijn van een merk.

Kwaliteit staat bij Guidion centraal. Om dit te waarborgen, werken we samen met ondernemers die hun expertise kunnen aantonen met behulp van erkende certificaten. Zo hebben wij bijvoorbeeld een eigen ‘Zonopleiding’ (voor het installeren van zonnepanelen), CV onderhoudsmonteursopleiding, en een WiFi training. Voor al deze opleidingen krijgen de experts een geaccrediteerd certificaat zoals SCTE, NEN en VCA.

Ontzorging

Wij zijn pas gelukkig als de klant dat ook is. Daarom richt Guidion de gehele waardeketen zo goed mogelijk in. Zo realiseren we samen de ultieme logistieke route om alle producten zo veilig en efficiënt mogelijk bij de klant te krijgen. Van centrale depots tot aan nauwkeurige administratie en van serienummerregistratie tot aan eventuele retourzendingen. Alles is er op ingericht om op de meest veilige en betrouwbare manier zorg te dragen voor de vaak kostbare producten die we van onze partners in beheer hebben.

Voor het plannen van afspraken met de klant hanteren we maar één principe: wanneer het de klant uitkomt. Ook ’s avonds en in het weekend. En, niet minder belangrijk: op een zo vast mogelijk tijdstip. Onze ervaring leert dat dit cruciaal is voor het creëren van loyale klanten. Het levert immers een onuitwisbare, positieve merkervaring op. Daarnaast wenst niet elke klant op dezelfde manier of op hetzelfde moment geholpen te worden. Daarom bieden wij een combinatie van online en telefonisch contact aan. Zo wordt iedere klant op de juiste manier geholpen.

Klantbezoek

Tijdens het installatiebezoek staat de wens van de klant centraal. Iedere klant heeft namelijk andere wensen. Als de klant bijvoorbeeld extra uitleg wil bij elke stap, dan speelt onze expert hier naadloos op in. Het doel is namelijk een geluksmoment te maken van ieder bezoek. Bovendien heeft de expert tijdens het bezoek oog voor detail. Na een succesvolle installatie rondt de expert het proces ter plekke administratief af.